اشتراک گذاری

برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک در زمان قطع برق چه کار باید کرد؟

درب های اتوماتیک برای باز و بسته شدن شان به نیروی موتور نیاز دارند و با برق کار می کنند. از طرفی نیز برای کار کردن ریموت، سنسور های درب اتوماتیک باید با استفاده از نیروی برق فعال باشند تا بتوان این درب ها را باز و بسته کرد. اما در برخی مواقع که جریان برق دچار مشکل شده، مانند زمان هایی که برق قطع است، باز و بسته شدن درب اتوماتیک در زمان قطع برق دردسر ساز می شود.

علاوه بر این تنظیمات مختلف برد فرمان هم در زمان قطع شدن برق غیر ممکن خواهد شد. علاوه بر مشکل باز و بسته کردن درب اتوماتیک بدون ریموت، این قطع شدن برق در زمان نصب و راه اندازی نیز مشکل ساز خواهد شد. از این رو این سوال مطرح می شود که برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک در زمان قطع برق چه راه کاری وجود دارد و چطور می توان این درب ها را بدون ریموت و دسترسی به نیروی برق باز و بسته کرد؟

باز و بسته کردن درب اتوماتیک در زمان قطع برق

آیا امکان باز و بسته کردن درب اتوماتیک در زمان قطع برق وجود دارد؟

شرکت های تولید کننده و طراح این درب های اتوماتیک پارکینگ گزینه های لازم برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک بدون ریموت را هم لحاظ کرده اند. در کنار ریموت این درب ها، یک سری ابزار های مکانیکی نیز برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک بدون برق ارائه می شود. این ابزار ها شامل آچار آلن و کلید مخصوصی است که به آن کلید خلاص کن درب اتوماتیک گفته می شود.

این ابزار ها در زمان نصب جک درب پارکینگ توسط نصاب درب ارائه خواهد شد. این آچار به همراه کلید خلاص کن درب اتوماتیک برای باز و بسته کردن این درب ها در زمان نبودن برق کاربرد دارند. این کلید به کمک آچار روی موتور گیربکس قرار می گیرد تا از طریق چرخاندن آن درب بدون ریموت باز شود. راه کار کاربردی بعدی که قطعا این روش بیشتر توصیه می شود، استفاده از دستگاه های برق اضطراری جهت باز و بسته کردن درب اتوماتیک در زمان قطع برق است.

نحوه باز و بسته کردن درب اتوماتیک با کلید خلاص کن

برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک در زمان قطع برق باید از این آچار به همراه کلید خلاص کن استفاده کرد. قبل از هر چیز مطمئن شوید که منبع اصلی برق را کامل قطع کرده اید تا به صورت ناگهانی با وصل شدن برق، مشکلی ایجاد نشود. سپس باید درپوش پلاستیکی جعبه باکس موتور را برداشت و محور گیربکس را در آن خلاص کرد.

بعد از خلاص شدن محور گیربکس باید آچار آلن را به همراه کلید خلاص کن روی موتور گیربکس قرار داد تا بتوان عملیات باز و بسته کردن مکانیکی درب را انجام داد. سپس در حالت های مختلف باید این کلید را چرخاند تا بتوان درب را با روش مکانیکی و فیزیکی باز کرد. برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک بدون ریموت به کمی زور و قدرت فیزیکی نیاز است.

استفاده از دستگاه برق اضطراری

به غیر از روش دستی برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک در زمان قطع برق، می توان از دستگاه برق اضطراری درب های اتوماتیک نیز استفاده کرد. این حالت بهترین روش کار کردن دستگاه هایی است که با استفاده از برق کار می کنند. به دستگاه های برق اضطراری درب های اتوماتیک UPS گفته می شود.

این سیستم های برق های اضطراری با توجه به نوعی که دارند، از توان و ظرفیت متفاوتی برخوردار هستند. این دستگاه های برق اضطراری در برخی موارد بین سه تا هشت ساعت قابلیت استفاده دارند. مدل های پیشرفته تر آن ها هم به صورت بیست و چهار ساعته فعال اند. این دستگاه ها در صورت قطع شدن برق ساختمان وارد مدار شده و به کار درب های اتوماتیک ادامه می دهند.

این سیستم ها به صورت خودکار فعال می شوند. از طرفی هم نیروی آن ها برای فعال کردن تمام بخش های درب اتوماتیک، مانند موتور و جک درب کافی است. با توجه به نوع سازه و عملکردی که دارد، می توان از یک سیستم برق اضطراری اختصاصی شده و پیشرفته برای آن استفاده کرد.

در صورت نیاز به تعمیر درب اتوماتیک، با ما تماس بگیرید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *